Új Opel Insignia Grand Sport és Grand Tourer

Megjelent: 2016. december 06. kedd

 

 

Rüsselsheim. Felmegy a függöny az új Opel Insignia Grand Sport előtt.

 2017-opel-insignia-grand-sport-spy-photo 5

 Az Opel zászlóshajójának következő nemzedéke első pillantásra elárulja, hogy méltán viseli a nevét. Már az Insignia első generációja – 2009 „Év Autója“ – is rendkívül sikeres volt, 900 ezer eladott példánnyal, most pedig jön a teljesen új felépítésű Insignia Grand Sport. Tengelytávja 92 milliméterrel nőtt, miáltal tágasabb lett az utastér, különösen hátul. A megváltozott arányok ugyanakkor atletikusabbnak mutatják, és erősítik megjelenésének hatását: egy igazi csúcsmodell! Nyúlánkabb és mélyebb lett; karcsú, kupészerű körvonala egy prémiumautó kiállását adja neki – beleértve a kiváló cW = 0,26-os légellenállási alaktényezőt. Szintén karcsú és könnyed műszerfal öleli körül a vezetőt, aki három centiméterrel mélyebben ül az eddiginél, ezáltal összehasonlíthatatlanul direkt a kapcsolata az autóval.

Motorválaszték :

Benzin:

1.5 Turbo 141 le
1.5 Turbo 165 le (opciós a 6/8 sebességes automata ! )
2.0 Turbo 250le (alap 4x4 , Bermbo ) opciós a 8 sebességes automata ! 

Opc 3.6V6  4x4 9 sebességes automata.

Dízel:

1.6 Dízel 110 le 
1.6 Dízel 136 le (opciós a 6/8 sebességes automata ! )
2.0 Dízel 170le (opciós 4x4 opciós a 8 sebességes automata !) 
2.0 Biturbo Dízel 210le ( alap 4x4 ,8 sebességes automata)

 

 

Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-06

Ám nem csupán látszat, hogy sportosabb az Insignia Grand Sport – tényleg az! Akárcsak az Opel Astra tervezésekor, fejlesztőmérnökeinek elsőrangú prioritás volt a hatékonyság. Sikert is arattak, hiszen optimális elrendezéssel és könnyű anyagokkal 175 kilogrammot elérő súlyt takarítottak meg az elődmodellhez képest – ami a menettulajdonságok és az élénkség javára válik. Teljes mértékben érvényesülnek olyan csúcstechnikájú részletei, mint a nyomatékvektoros összkerékhajtás – a kategória legigényesebb rendszere – vagy az új nyolcfokozatú automata.

Ezekhez járul számos kiváló műszaki megoldás, amelyek még biztonságosabbá, lazábbá és komfortosabbá teszik az autózást az Insignia Grand Sporttal. Az Astra sokat magasztalt adaptív LED-mátrix világítórendszerét a következő generációs IntelliLux LED® mátrixvilágítás váltotta fel, amely gyorsabb, precízebb és erősebb is: a távfény kévéje 400 méterre hatol el. Tovább fokozza a komfortot a kormányzást automatikusan korrigáló aktív sávtartó asszisztens, az új vetített kijelzés, a 360 fokos kamera, a páratlan, AGR-minősítésű prémiumülés, a fűthető első és hátsó ülés, vagy a fűthető szélvédő. Nem hiányzik a csúcs-infotainment és csatlakoztathatóság sem, a legújabb generációs IntelliLinkkel és az Opel OnStarral. Gondoltak az olyan közlekedők biztonságára is, akik nem az új Insignia Grand Sportban ülnek: az Insignia Grand Sport az első Opel a gyalogosok védelmét jelentősen javító aktív alumínium-motorháztetővel, amely ütközéskor ezredmásodpercek alatt felemelkedik, hogy messzebb kerüljön a kemény motorblokktól.

Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-0f

„Megint nagyot dobott az Opel az Insignia Grand Sporttal. Új zászlóshajónk eggyel magasabb szintre emeli sikeres testvére, az Astra sokat dicsért erényeit. Kategóriájában egyetlen kocsi sem egyesít magában ennyi modern technikát. Könnyű, élénk és összehasonlíthatatlan vezetési élményt nyújt. Rendkívülien ötvözött eleganciája és atletikus megjelenése elhalványít magasabb kategóriájú járműveket is. Az új Insignia nagystílű autó, Grand Sport a szó legjobb értelmében“, mondta az Opel Group elnök-vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann.

A Monza Concept inspirálta a designt

Nem hiába szolgált mintaként az új Insignia Grand Sport karosszériájának külső és belső tervezéséhez a nagy figyelmet keltett Monza Concept tanulmány – mégpedig a szó szoros értelmében. A koncepciójármű végig szem előtt volt a fejlesztés alatt a designstúdióban, elvégre az volt a cél, hogy hozzá hasonlóan értéksugárzó, karcsú és atletikus legyen az Opel következő zászlóshajója.

Meg is lehet nézni az eredményt: az Insignia Grand Sport épp oly könnyed, mint amilyen könnyű. Annak ellenére, hogy minimális mértékben hosszabb (4897 milliméter) az elődjénél, egyedül a nyers karosszériája kerek 60 kilogrammot adott le; az autó egészének súlya pedig 175 kilót elérően kisebb. Miközben a teljesen új architektúrában 92 milliméternyit nőtt a tengelytáv, jócskán csökkent az első és hátsó túlnyúlás, viszont 11 milliméterrel megnőtt a nyomtáv. Ezek az arányok jól illenének nagyobb kategóriák hátsókerék-hajtású modelljeihez. A lendületes tetőív 29 milliméterrel laposabb lett, atlétikusan elegánssá téve az Insignia Grand Sportot – sziluettje mint egy kupéé.

Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-08

A prominens hűtőmaszk és a Monza Concept inspirálta fényszórók optikailag szélesre húzzák szét az autó frontját. A maszk mélyebben helyezkedik el az eddiginél, jelezve a biztos stabilitást, míg az Insignia Grand Sport nyúlánk sziluettjére az ablak és a kupészerű tetővonal közötti hangsúlyos krómlécek hívják fel a figyelmet. A karakteres Opel-sarló az ajtók alsó részén viszont már a far felé irányítja a tekintetet. Emellett olyan áramvonalas az új Insignia Grand Sport, amilyennek látszik: példamutató 0,26 az alaktényezője, ezzel osztályának aerodinamikailag legjobb modelljei közé számít. A far letisztult vonalai, az autó kettős szárny motívumát mutató karcsú LED-es hátsó lámpákkal együtt, szintén szélessé és komoly megjelenésűvé teszik az autót. Ugyanakkor az átformált központi fénydiódás féklámpa hátulról is megadja az Insignia Grand Sportnak azt a csúcstechnikájú látványt, amely a prémiumszegmens autóira jellemző.

„Minőségi hatást és magas színvonalat közvetít az új Insignia Grand Sport – arányaiban és legkisebb részleteiben is“, mondta Mark Adams, a Design Europe alelnöke. „Folytonos vonalak, finoman kidolgozott felületek és precíz élek emelik ki a lenyűgöző designt. A ténylegesnél hosszabbnak, alacsonyabbnak és szélesebbnek látszik az autó – és nagyon értékesnek. Valamennyi designjellemzője technikai érzéket és kimagasló precizitást sugall. Az új Insignia prémiumhatást sugároz.“

Belül is érezhető a legapróbb részletek iránti figyelem. A vízszintes tagolású, ezért karcsú és széles hatású műszerfal követi az Opel design filozófiáját, és egyszerre adja az elegáns könnyedség és a nagyság érzetét. Különösen a hátsó utasok profitálnak az új designból és az arányok optimalizálásából. A hosszabb tengelytávnak és az új elrendezésnek köszönhetően 32 milliméterrel szélesebb a hely csípőmagasságban, a váll- és térdhely 25-tel nőtt, a fejmagasság nyolccal. Meg lehet nézni a 490 - 1450 liter befogadóképességű csomagtartót is.

Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-0a

A pilótaülésben az eddiginél három centiméterrel mélyebben ül a vezető, így jobban együtt van az Insignia Grand Sporttal, sportosabb, intenzívebb és direktebb az érzés. Valósággal körülöleli a középkonzol, úgyhogy magasabb kategóriájú kocsiban érezheti magát. Tiszta vonalak, kellemes felületek és a csúcsminőségű anyagok míves kidolgozása járulnak hozzá a kellemes közérzethez és az eleganciához.

A részletek iránti szeretettel alakították ki a műszereket és az infotainment-felületeket is. Az IntelliLink keret nélküli érintőképernyője értékhordozó és technikai hatású. Az egyszerű, áttekinthető kezelés szellemében sok funkció férhető hozzá róla. Gyorsan és ösztönösen talál rá az ember ujja a három gombsorra: a felső az infotainment fő funkcióié, a középső a klímaberendezést vezérli, az alsó a vezetőtámogató rendszereket. A világos elrendezés jóvoltából nem kell a vezetőnek és utasainak az érintőképernyő menüiben keresgélniük.

Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-0d

Élvezet vezetni ezzel a hajtóművel

Küllemének megfelelő sportossággal megy az Insignia Grand Sport. Már a jövő évi bevezetésekor turbómotorok és új generációs sebességváltók széles palettáját kínálja. Teljesen új a programban a minimális súrlódású, csúcs-hatékonyságú nyolcfokozatú automata. Nagyon komfortosan kapcsol, egyelőre kizárólag összkerékhajtással kapható. Az új, nyomatékvektoros, intelligens összkerékhajtás kategóriájának egyik legkiforrottabb rendszere, és teljesen új, szuper-modern, öt lengőkaros hátsó futóművel társul. Két elektromos működtetésű lamellás tengelykapcsoló helyettesíti a differenciált, és viszi át precízen, egyedileg az erőt a két hátsó kerékre – függetlenül az útminőségtől, nedvességtől, hótól vagy jégtől. Kanyarban például nagyobb forgatónyomaték jut a hátsó-külső kerékre, miáltal nagyon pontosan fordul rá az ívre az Insignia Grand Sport, és csökken az alulkormányzottsági hajlam. A rendszer a másodperc töredéke alatt reagál a gázadásra, úgyhogy stabilabb az autó, könnyebb irányítani.

A helyzetnek megfelelő, optimális menettulajdonságok alapja a továbbfejlesztett FlexRide-futómű. Ez felügyeli a lengéscsillapítást, a kormányzást, a gázpedál jellegdiagramját és (automatikus váltómű esetén) a kapcsolási pontokat – önállóan, vagy a vezető által választható Standard, Sport és Tour módnak megfelelően. Egyes módokban direktebb a kormány és a gázvétel, illetve korábban vagy később avatkozik be az elektronikus menetszabályzó. Az adaptív futómű lelke az új központi „Drive Mode Control“ szoftver, amely folyamatosan kiértékeli az érzékelők jeleit s a beállításokat, illetve felismeri az egyéni vezetési stílust.

Csúcskategóriájú asszisztensrendszerek

Nemcsak korszerű futóművével kelt mély benyomást az új Insignia Grand Sport, hanem modern asszisztens- és komfortjellemzőivel is. A szegmens egyetlen más modellje sem kínálja intelligens technikák ilyen széles választékát, mint az Opel csúcsmodellje.

A szó szoros értelmében fénypont az innovatív, díjazott, adaptív IntelliLux LED® mátrix-világítás második nemzedéke. Immár 32, sorba rendezett fénydióda – kétszer annyi, mint az Astrában – kapott helyet az Insignia alacsony fényszóróházaiban. Ezt a LED-technika gyors fejlődése az az Opel mérnökeinek találékonysága tette lehetővé. A nagyobb számú LED-del precízebben alkalmazkodnak a világítási funkciók a mindenkori forgalmi helyzethez, gyorsabbak és folyamatosabbak lettek az átmenetek az egyes módok között. Javult a fényeloszlás minősége, a fényintenzitás és a reakciósebesség. Fordulókban az innovatív, aktív kanyarfény javítja a látást: a kormánykerék elfordításától függően nő a belső mátrixelemek fényintenzitása, így jobban világítják ki a választott nyomvonalat, míg a külső ív elhalványul. Ehhez járul a tompított fény moduljába integrált, speciális LED-távfény, amely 400 méterre hosszabbítja meg a fénykévét. Ez a megoldás megfizethetőbb a lézeralapú távfénynél, ugyanakkor gyakorlatiasabb is, hiszen sokkal gyakrabban kapcsol be, és javítja a látást a távfény.

További vezetőtámogató újdonságok:

·        Vetített kijelzés mutat információkat a sebességről, jelzőtáblákról, a navigálásról a szélvédőn, a vezető közvetlen látóterében, aki így mindig az úton tarthatja a tekintetét,

·        360 fokos kamera, négy egyedi kamerából áll a jármű oldalain és végein, madártávlatból mutat mindent teljes körben, megkönnyíti a parkolási manőverezést,

·        adaptív sebességszabályozó (ACC, Adaptive Cruise Control) méri a távközt az elöl haladótól, és ehhez igazítja a sebességet. Hirtelen távolságcsökkenésekor vészfékez,

·        a kormányzást aktívan korrigáló sávtartó asszisztens nemcsak figyelmeztet a kijelzőn a véletlen sávelhagyásra, hanem finom kormánylökésekkel ellene is hat,

·        kitolatási riasztás figyelmeztet a hátsó lökhárítók érzékelőivel a közeledő objektumokra, 20 méteres távolságig és jobbra-balra 90 fokban – nagyon praktikus, ha korlátozott látással kell kijönni a járdára merőleges parkolóhelyről.

2017-opel-insignia-sports-tourer-spy-photo 10

Csúcsszinten a komfort és a szórakoztatás

Komfort dolgában is magasra teszi a mércét az Insignia Grand Sport. Mint eddig is, az Opel egyike a kevés gyártónak, akik az Egészséges Hát Munkacsoport (AGR) által minősített üléseket kínálnak, sőt tesznek széles körben elérhetővé. Sokféle beállítási lehetőség mellett az új Insignia prémium-ergonómiájú első ülései egyedülálló kombinációban nyújtják az elektromosan állítható ülésszegélyt, masszázs-, memória- és szellőzőfunkcióval együtt. Fokozott komfortnak örvendhetnek a hátul utazók is: a szélső ülések éppúgy fűthetők, mint a két első. Hideg téli napokon a szintén fűthető szélvédő biztosítja gyorsan az akadálytalan látást. A gyors be- és kiszállást pedig a valamennyi felszereltségi kivitelhez alapból járó kulcsnélküli „Open Start“ zár- és motorindító rendszer szolgálja.

Szórakoztatásról és csatlakozásról – az Opelre jellemzően – az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel kompatibilis, legújabb generációjú IntelliLink gondoskodik. Nemcsak integrálja az okostelefont az autó szórakoztató-tájékoztató berendezésébe, hanem kábel nélkül tölti is. Rendelkezésre áll az iránymutató Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens számos lehetősége, az automatikus baleseti segélyhívástól az autólopás utáni segítségig. Ráadásul 4G LTE WLAN-Hotspot kapcsolja össze valamennyi utas mobil készülékét az internettel.

Az Opel új zászlóshajójának hivatalos világpremierje 2017 márciusában lesz, a Genfi Autószalonon.

 

 Opel-Insignia Grand Sport-2017-1600-0e

 Rüsselsheim. Mindent beleadott az Opel az Insignia Grand Sportba, ami dinamikussá és élénkké tesz egy középkategóriájú limuzint! Elődjéhez képest 175 kilogrammot elérően lett könnyebb az új konstrukció, és ez jó hatással volt mind a vezethetőségére, mind a dinamikájára. Az atletikus autó 29 milliméterrel alacsonyabb a korábbinál, nyomtávja 11 milliméternyit szélesedett, jóval rövidebbek lettek a karosszéria túlnyúlásai, miközben a tengelytáv 92 millimétert nyúlt – ezáltal javult az egyenesfutás, és nagy sebességnél a stabilitás is. A továbbfejlesztett FlexRide-futómű automatikusan, illetve a választható „Standard“, „Sport“ és „Tour“ módnak megfelelően szabályozza a lengéscsillapítást, a kormányzást és a hajtást. Mindez a legendás Nürburgring északi pályáján tesztelhető legjobban, amelyet kifejezetten nehézzé tesz a változó útburkolat, illetve a kanyarok és egyenesek kombinációja. Valamennyi Opel ott kapja meg a végső csiszolást.

Csapatával és egyelőre még álcázott prototípusokkal épp oda utazott tesztelésre az Insignia főmérnöke, Andreas Zipser. A fejlesztők a 21 kilométeres „Zöld Pokolban” tökéletesítik a jármű finomhangolását.

„Már ahogy beül az ember, érzi, hogy teljesen új fejlesztés az Insignia. Mintha összeforrna vezetőjével, remekül érezhető. Még azonos motorral is sokkal agilisabb lett“, örvend Zipser a gyors köridőknek.

A főmérnök kirobog az Insignia Grand Sporttal az északi körre. Egykettőre az útfogás határán hajt, a Brünnchennél besüllyed a rugózás, majd biztos kéz vezeti a kocsit az autóverseny-rajongók kedvelt Pflanzgartenjében. Gyorsan száguld az Opel új zászlóshajója, Zipser pedig élvezi a precíz, sebességfüggő kormányzást és a vezetőre hangolt belső teret, hiszen azáltal, hogy három centivel mélyebben ül, mint az elődmodellben, együtt van az autóval – a középkonzol jól megtámasztja, a műszerek feléje fordulnak, minden kapcsoló kézre esik. Szinte olyan az egész, mint egy verseny-túraautóban.

Eközben legjobb, ha a FlexRide-futómű „Sport“-módját használja a pilóta, mert így feszesebbek a lengéscsillapítók, direktebb a kormányzás és a gázvétel. Később avatkozik be a menetstabilizáló, nagyobb játékteret enged. Ha automatikus a váltómű, jobban kihúzatja a fokozatokat – teljesen sportra áll be az Insignia.

Hazafelé a Nürburgringről, az út jellegzetességeinek, kedvének és hangulatának megfelelően háromféle mód közül választhat a vezető:

·         „Standard“: az automatikus vezérlés mindig a legjobb beállítást választja ki, a jármű érzékelőitől érkező információk alapján.

·        „Tour“: komfortos futómű-hangolás, fogyasztáscsökkentő hajtómű-beállítások – ezzel lehet hosszú utakat lazán megtenni.

·        „Sport“: fékezéskor kevésbé süllyed le az Insignia eleje, gyors kanyarodáskor jóval kisebb a karosszéria dőlése, és a kormány jobb visszajelzéseket ad az út állapotáról.

Mindhárom módban másodpercenként 500-szor, azaz percenként 30 ezerszer állítja a FlexRide-futómű a csillapítást elektro-hidraulikusan az útállapothoz és a menethelyzethez. „Sport“-állásban el is menthetők a kormányzás, a gázvétel és a csillapítás személyes preferenciái. Ráadásul a szoftver megtanulja a pilóta vezetési stílusát.

„Az aktív futómű lelke az új ‚Drive Mode Control‘-szoftver: a szenzorjeleket és a beállításokat állandóan kiértékelve, az egyéni stílust felismerve optimalizálja az útfogást és az útfekvést”, magyarázza Zipser főmérnök.

Ha épp „Standard“-módban suhan az új Opel Insignia Grandsport, és utasai élvezik a temperamentumos kanyarvételeket, a gyorsításokból és lassulásokból felismeri a szoftver a dinamikus stílust, és egy pillanat alatt sportosra állítja a hajtó- és futóművet.

2017-opel-insignia-grand-sport-spy-photo 6



Egyéb információk :

http://insigniaclub.hu/index.php/galeria/event/insigniab


http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php/topic,582.0.html